Welcome to Hakim Hospital

امروز 10 اردیبهشت 1403
چگونگي گرفتن وقت جهت بسترى :
غيراورژانسى با وقت قبلى:

با حضور بيمار در بيمارستان و در دست داشتن نامه بسترى از پزشك معالج و هماهنگى با ايشان، بسترى بيمار انجام مى‌گردد .

اورژانسی

چنانچه وضعيت بيمار اورژانسى باشد، بيمار به اورژانس هدايت شده و اقدامات لازم جهت بسترى ايشان انجام مى‌گيرد .

مدارك لازم جهت بسترى بيمار :

بيمار بيمه‌اى:

كارت ملى، معرفى نامه بيمه، دستور بسترى پزشك (جهت اطلاعات بيشتر در مورد بيمه‌هاى طرف قرارداد و زمان ارائه معرفى نامه با واحد پذيرش تماس حاصل شود.)

بيمار آزاد :

كارت ملى، دستور پزشكى (بسترى)

لازم است كليه مدارك پزشكى و ليست داروهاى مصرفى در منزل، در هنگام بسترى بيمار، همراه بيمار باشد .

مقررات بيمارستان در حين بسترى بيمار در بيمارستان :

ساعات ملاقات :

 ملاقات بيماران در تمام طول هفته به‌صورت روزانه مجاز مى‌باشد. ساعات ملاقات از ساعت 14:00 الى 16:00 با رعايت پروتكل‌هاى بهداشتى انجام خواهد شد 

در بخش‌هاى ويژه در 6 ماهه اول سال از ساعت 16 تا 16:30 و در 6 ماهه دوم سال از ساعت 15:30 تا 16 مى‌باشد .

ملاقات براى كودكان، با هماهنگى با بخش و در صورت نداشتن شرايط خاص بيمار در ساعت ملاقات در بخش‌هاى غير ويژه آزاد مى‌باشد .

داشتن همراه :

در اتاق‌هاى دو تخته يك همراه و در اتاق‌هاى خصوصى حداكثر دو همراه و در سوئيت‌ها تعداد همراه آزاد مى‌باشد. در اتاق‌هاى دو تخته و خصوصى گرفتن كارت همراه جهت تردد ضرورى است .

جهت صدور كارت همراه هنگام پذيرش كارت همراه براى شما صادر و تحويلتان خواهد شد اين كارت در تمام ترددهاى شما در بيمارستان بايد همراهتان باشد در غير اينصورت از تردد شما ممانعت بعمل خواهد آمد.

مسئوليت نگهدارى پول و اشياء قيمتى :

مسئوليت نگهدارى كليه‌ى اشياء قيمتى از جمله طلا و جواهرات، چك بانكى، پول، موبايل و … به عهده بيمار و همراه بيمار مى‌باشد. در شرايطى كه بيمار همراه ندارد، پول و يا اشياء قيمتى ضرورى با امضاء و اثر انگشت تحويل سرپرستار و يا مسئول شيفت داده مى‌شود.

نحوه تماس حضورى و يا تلفنى با بيمار :

چنانچه در ساعات غيرملاقات، برحسب ضرورت نياز به ملاقات حضورى با بيمار باشد، با مراجعه به دفتر پرستارى و هماهنگى با انتظامات و بخش مربوطه، مى‌توان بيمار را ملاقات كرد. در مورد بيماران با شرايط خاص و محدوديت ملاقات، استثناء وجود دارد .

 

ساعت سرو صبحانه، نهار، شام و انتخاب منوى غذايى :

صبحانه از ساعت 5:45 تا 6:45

ميان وعده 9-10 و 14-15

ناهار 11:45 تا 13

شام 19 تا 17:45

رژيم غذايى بيمار توسط پرستار با توجه به دستور پزشك معالج روزانه در سيستم واحد تغذيه ثبت مى‌شود. روزانه يك مهماندار، بر اساس رژيم ثبت شده براى بيمار، منوى غذايى را به بيمار اعلام مى‌نمايد و بيمار غذاى مورد علاقه خود را انتخاب مى‌نمايد .

همراه بيمار نيز براساس اعلام شده براى همراهان، غذاى مورد علاقه خود را انتخاب مى‌نمايد .

در صورتى كه نياز به ناشتا بودن بيمار باشد، توسط پرستار مسئول، بيمار در جريان قرار مى‌گيرد. آب معدنى روزانه در يخچال شارژ مى‌شود .

سرويس چاى در صورت نياز در خارج از زمان‌هاى مقرر پذيرايى (ميان وعده)، با تماس با واحد مهماندارى طبقه مربوطه در اختيار بيمار قرار مى‌گيرد .

استعلام مالى و اعلام مبلغ بدهى :

در صورتى‌كه بيمار بخواهد از حدود هزينه و يا بدهى خود با خبر شود، مى‌تواند با مراجعه به منشى بخش و استعلام منشى از واحد مالى، در جريان هزينه‌ها و بدهى خود قرار مى‌گيرد. تمامى هزينه‌هاى مالى بيمار به روز محاسبه و جمع زده مى‌شود .

فرآيند پذيرش و انتقال بيمار به بخش مربوطه :

پس از مراجعه بيمار به واحد پذيرش و تحويل مدارك شناسايى هويت بيمار و دستور بسترى پزشك معالج تمامى اطلاعات بيمار در سيستم پذيرش ثبت شده و بر اساس آن پرونده بسترى و دستبند شناسايى بيمار چاپ مى‌شود .

دستبند شناسايى شامل اطلاعات لازم براى شناسايى بيمار است كه جهت افزايش ايمنى بيمار در مدت بسترى در بيمارستان تهيه مى‌شود. دستبند شناسايى در پذيرش بسترى بر روى دست غالب بيمار نصب شد. و در لحظه خروج از بيمارستان از دست بيمار برداشته مى‌شود .

لطفاً مشخصات روى دستبند شناسايى را چك نمايند و در صورت عدم انطباق با مشخصات شما بلافاصله اطلاع دهيد .

پس از اتمام مراحل پذيرش بيمار، يك نفر از پرسنل استقبال كننده، بيمار را تا اتاق مورد نظر همراهى خواهد كرد .

تمامى اطلاعات لازم در مورد استفاده از آسانسورها، پله‌هاى اضطرارى منتهى به بخش و همچنين معرفى اوليه بخش به بيمار داده مى‌شود. پس به سرپرستار يا مسئول شيفت بخش مربوطه معرفى و تحويل داده مى‌شود. اگر چنانچه مشكلى در راه رفتن بيمار وجود داشته باشد، صندلى چرخدار در اختيار بيمار قرار مى‌گيرد .

در هر بخش سرپرستار، مسئول بخش مى‌باشد. و بيمار مى‌تواند مشكلات خود را علاوه بر پرستار مسئول خود، با سرپرستار بخش مطرح نمايد. (در صورت عدم مرتفع شدن مشكل، سيستم رسيدگى به شكايات در تمام ساعات در خدمت شما مى‌باشد).